Levering en retouren
Leveringen
Levering Nederland
De Raat Security Products bv beschikt over eigen transport, alsmede over een kwalitatief uitstekende partner, waarmee de servicegraad bij afleveringen op het hoogst mogelijke niveau wordt aangeboden.
Standaard levering
De meeste dropshipment zendingen vanaf De Raat Security Products worden via Transmission verzonden. Voor zendingen van Transmission worden, indien u als dealer een e-mailadres opgeeft, track and traceberichten opgestuurd. Dit gebeurt per zending twee keer:
1. Als de zending door Transmission wordt ontvangen gaat in de regel rond ca. 17:00 uur een bericht uit met daarin de geplande dag van aflevering.
2. Op de dag van aflevering wordt een bericht toegestuurd met het verwachte tijdsvenster voor de aflevering.
Om uiteenlopende redenen gebeurt het af en toe dat de levering, ondanks dat dit twee keer is voorgemeld, toch niet kan plaatsvinden. Van deze niet-leveringen wordt het grootste deel veroorzaakt doordat de ontvanger niet thuis is. Als een zending dan opnieuw moet worden ingepland brengt dit uiteraard ook extra kosten met zich mee. Deze kosten worden door Transmission aan De Raat doorbelast. De Raat zal deze kosten vervolgens aan u als dealer doorbelasten.
Inhuizingen
De standaard leveringsvoorwaarde is op de begane grond, achter de eerste toegankelijke sluiting. Tegen meerprijs kunnen kasten geplaatst, en zelfs bedrijfsklaar opgeleverd worden. Aan he hand van een ingevuld inhuisformulier kunnen we een prijsopgave doen van de kosten voor plaatsing van uw kluis en eventueel de bijbehorende verankering bij een standaard situatie.
Gecertificeerd verankeren
Volgens publicatie van de VRKI 2.0B van het Centrum voor criminaliteitsbestrijding: Kluizen die voldoen aan NEN-EN 1143-1 klasse 1 of hoger die na 1-1-2024 worden geplaatst, moeten verankerd worden door een Erkend Verankeraar. Kluizen die voor 1-1-2024 geplaatst zijn moeten beproefd worden op verankeringskwaliteit.
Het verlenen van een certificaat is afhankelijk van de keuring of beproeving van het anker en de expertise van de verankeraar die vaststelt dat de geleverde oplossing ter verankering overeenkomstig de norm van de certificering is. Het tarief is ook van toepassing wanneer de monteur tijdens de test en montage vaststelt dat er geen certificaat of verklaring kan worden afgegeven t.b.v. verzekeraars. De monteur kan in toepasselijke gevallen misschien een oplossing voorstellen die een meerprijs met zich meebrengt.
De kosten voor een gecertificeerde verankering zijn weergegeven in de tabel hierboven. Deze prijs omvat beproeving en keuring van verankering aan betonnen vloeren en verankering aan houten vloeren middels gebruik van een (houten) ankersplaat maximaal ter grootte van de bodemmaat van de kluis. Overige klantspecifieke oplossingen zijn op aanvraag.
Afhalen
Wilt u vrachtkosten besparen, dan kunt u uw bestelling zelf afhalen in Zoetermeer, Nederland. Wanneer u dit van tevoren wordt aangegeven, zorgen wij er voor dat de goederen voor u klaar staan.
Levering Belgie
Voor plaatsingen in België: Contacteer ons op 0032 (0) 14 23 23 71 of info@deraat.be.
Retouren
Uw product kan vanwege meerdere redenen retour gestuurd moeten worden. Hieronder vind u een overzicht van de mogelijke situaties en wat u dan het best kunt doen.
Defect of transportschade
We gaan er uiteraard niet van uit, maar het kan gebeuren dat uw product defect of beschadigd is geleverd. Hiervan dient u binnen 24 uur na levering melding te maken bij uw aankooppunt. Vervolgens zal er zo spoedig mogelijk naar een gepaste oplossing worden gezocht.
Reclamaties of klachten
Ontbreekt er een artikel in uw zending of voldoet uw product niet aan uw wensen? Neem dan contact op met uw aankooppunt. Dit dient direct na de levering gedaan te worden. Ook in geval van technische problemen met uw product kunt u contact opnemen met uw aankooppunt.